Tuesday, August 16, 2011

Spoiler alert missing

Oare câte cărți există, care să dezvăluie sfârșitul unei alte cărți?

Care este probabilitatea să dai peste o astfel de carte?

Și care este probabilitatea să dai peste o astfel de carte, citind anume cartea, deznodământul căreia este relatat?

Probabilitatea e minimă, desigur, dar eu am noroc la șanse mici :)


Deci, citesc eu încetișor „1984” de George Orwell. Savurez lectura, atent, dozat, pentru a simți mai bine atmosfera în care se desfășoară subiectul. Am grijă să nu răsfoiesc cartea pentru a afla finalul mai repede. Îl rog pe Natan să nu-mi dea aluzii, și evit acest subiect în discuțiile cu alții. Mai pe scurt, ocolesc spoilerele cum pot (apropo, nu am găsit un termen echivalent în română).

Și...

Azi aveam jumătate de oră liberă. Zic, dă să fac o pauză de la „1984” și să citesc vreo povestire scurtă. Din toate povestirile pe care le aveam în telefon aleg anume „„Repent, Harlequin!” Said the Ticktockman”, de Harlan Ellison. Și anume această povestire este o trimitere, doar de jumătate de propoziție, la ceea, cu ce se termină romanul „1984”. Jumătate de propoziție anume în această povestire!

Krujka mednaya!*

*frazeologism, mot a mot se traduce drept „cană de cupru”, reflectă indignare profundă.

4 comments:

Andrusha :) said...

Vezi ce se'ntampla daca citesti mult... iaca na' sa te inveti minte :))

rebecca said...

asta e cind citesti mult...

Anna Batrin said...

Haha, eu acum citesc "1984" si o sa am grija sa nu fac astfel de pauza :)

Alina Cazachevici said...

Anna, sper că ți-a plăcut cartea! ;)